DIN KUNDVAGN
Din kundvagn är tom
Fortsätta handlaJa, har du stängt väskan helt enligt instruktionerna som finns på väskan så är den helt vattentät.
Men rekomenderas inte att ha väskan under vatten.
5L - 18x22cm
10L - 20x41cm
20L - 25x45cm
Ja, 20L väskorna är utrustade med 2 stycken remmar vilket gör det möjligt att använda den som en ryggsäck
Wyde väskorna är designade för att lätt kunna öppnas och stängas. Du viker kanten uppifrån nedåt 3 till 5 gånger beroende på mängden innehåll och stänger sedan väskan med klickspännet.
Vi har 3 stycken olika storlekar, 5L - 10L - 20L
Just nu har vi 4 stycken olika färger
Rose Pink (Rosa)
Sunset Orange (Orange)
Ocean Blue (Blå)
Lime Green (Grön)
Är det några förändringar i era leveranstider?
Vi har en hög orderingång just nu och därför kan det ta någon dag extra innan du får din beställning men vi jobbar för fullt för att du ska få leverans med våra vanliga leveransvillkor. Vi har tät kontakt med vår leveranspartner och tillsammans med dem gör vi vårt allra bästa för att du ska få din beställning utan förseningar.
Är det möjligt att ändra leveransadress och mottagare på min order?
Ja, det är möjligt, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att ändra uppgifterna.
Hur arbetar ni för att förhindra spridning av Covid-19?
Vi på Wyde Sweden jobbar för att förhindra spridningen av Coronaviruset (Covid-19) och trygga våra anställdas och kunders hälsa. Vi gör det genom att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har en aktiv beredskap för att kunna agera snabbt när nya direktiv ges. Vi har vidtagit säkerhetsåtgärder på våra kontor och lager för att alla ska kunna känna sig säkra.
Vi har ställt in alla fysiska möten och tjänsteresor inom och utanför Sveriges gränser, och vi avråder våra medarbetare från privata resor även inom Sverige.Våra kontor håller stängt och de medarbetare som arbetar på kontor arbetar hemifrån.Vi har löpande intern kommunikation och får snabbt ut information till alla våra medarbetare för att vi ska agera snabbt när nya direktiv ges.
Hur vet jag att min orderbeställning mottagits av Wyde Sweden?
Efter att du lagt din beställning kommer du få en bekräftelse skickad till din angivna e-postadress. Det är en bekräftelse på att vi har mottagit din beställning.
Vad kostar frakten utanför Sverige?
Vid en beställning som ska skickas utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 175 SEK.
Hur länge gäller öppet köp hos Wyde Sweden?
Vid köp på Wydesweden.se gäller ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har då 30 dagar att returnera din order från det att du mottagit paketet. Läs mer under fliken Köpvillkor (länk)
Jag vill göra ett återköp/en retur, hur gör jag?
Fria byten! (använd den medföljande returetiketten i bekräftelse-mejlet) Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Varan ska även ha sin hangtag och övriga etiketter kvar. Vid retur av varor betalar du själv returfraktkostnaden men kan om du vill klistra på den medföljande returetiketten. Du debiteras då 59kr. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara, att vi expedierat fel eller om du vill göra ett byte kan du kostnadsfritt använda returetiketten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.
Jag vill göra ett byte, hur gör jag?
Det går att byta en eller flera produkter så länge produktvärdet är motsvarande vid bytet eller högre. Gäller bytet ett högre värde kommer mellanskillnaden debiteras via postförskott. Gäller bytet till en eller flera produkter vars värde understiger de produkter du önskar byta in, måste du göra en retur till Wyde Sweden. Du får sedan göra en enskild beställning på produkten/produkterna du önskar istället. När du ska skicka in ditt byte använd dig av returfraktsedel som fanns med i bekräftelse-mejlet. Lägg ner produkten/produkterna du önskar byta i en förpackning, bifoga ditt orderkvitto med en notering vad du önskar lämna tillbaka och vad du önskar byta till. Klistra på returfraktsedeln utanpå förpackningen och lämna in paketet till Postnords ombud. När vi mottagit ditt paket kommer vi att göra ett byte i ditt namn.
Vilka betalsätt kan jag välja mellan?
Kortbetalning med VISA eller Mastercard.
Direktbetalning via Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB, Sparbanken, Skandiabanken eller Länsförsäkringar.
Faktura via Klarna.
När skickas fakturan till mig?
Har du valt att betala med faktura via Klarna skickas en sådan separat till din angivna e-postadress så snart din beställning avslutats. Den kommer alltså inte med i paketet du mottar.
Jag vill göra en reklamation, hur gör jag?
reklamationsärenden eller trasig vara måste du alltid först kontakta Wyde Sweden på kundservice@wydesweden.se. Har vi samma vara på lager skickar vi ut en ny likadan vara till dig. Man får inte göra åverkan i väskan utan att först ha fått klartecken från Wyde Sweden. Om varan ska skickas tillbaka får du en returfraktsedel på mail som du skriver ut och tejpar på din förpackning.
Vad har Wyde Sweden för leveranstid?
I normala fall, om du är bosatt i Sverige och vi har de produkter du önskar i lager så har du din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Har du valt att hämta ditt paket i någon av våra butiker kan det gå fortare än med hemleverans, om paketet inte behöver skickas med Postnord.
Levererar ni utanför Sverige?
Vi levererar till länder inom Europeiska Unionen (EU). Notera att det tillkommer en fraktkostnad på 175 SEK om beställningen ska skickas utanför Sverige.
Var är mitt paket? När får jag uppgifter om paketets kolli-ID?
Du kommer att få uppgifter om kolli-ID skickat till din angivna e-postadress så snart Postnord mottagit ditt paket för leverans. På Postnords webbplats kan du med hjälp av ditt kolli-ID spåra paketet och se dess resa. Från Postnord får du även ett sms med länk för att kunna följa leveransen, och när ditt paket finns att hämta på utlämningsstället får du ett ytterligare ett sms med en kod som behövs vid avhämtningen.
Hur vet jag när paketet kan hämtas från mitt postombud?
Om du har valt leverans med Postnord och angav ett mobilnummer vid beställningen får du en avisering via sms. I annat fall får du en avisering via brev som skickas till den hemadressen du angivit.
Hur lång tid finns paketet hos mitt postombud?
Paketet finns kvar hos Postnords ombud 14 dagar efter ankomstdagen.
KLARNA - BETALNINGSALTERNATIV
1. Betala direkt | Du betalar med ett klick och väljer om det ska dras från ditt kort eller ditt bankkonto. Helt avgiftsfritt.
2. Få först - Betala senare | Välj att betala på faktura inom 14 dagar(utan avgift), i slutet av månaden eller om ett par månader. Oavsett vilket alternativ du väljer så ingår alltid Klarnas köparskydd. Du kan själv förlänga betaldatumet i Klarnas app. (Se fakturavillkoren här!)
3. Dela upp | Betala lite varje månad. Du betalar antingen enligt en plan som du väljer i kassan eller så betalar du "Då och då" där det finns ett minimibelopp varje månad. Du kan när som helst ändra din plan eller betala av hela skulden. Allt är tydligt presenterat i Klarnas app. Läs mer om Klarnas villkor på Klarna.com
EJ UTLÖSTA VAROR
För ej avhämtade paket debiteras kunden 300 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Vi sparar alltid IP-nummer på våra kunder.
PRODUKTINFORMATION Wydesweden.se har rätten att justera priser och prisfel utan notis. Samtliga produktbilder och informationstexter av kläder återspeglar varan så gott det går. Vi ger dock ingen garanti för att fel inte kan förekomma. Skulle något fel finnas på produktinformationer, bilder eller priser har Wydesweden.se rätt att ändra dessa utan notis.
LAGVAL
Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag. Wydesweden.se rättar sig efter ARN (Allmänna reklamationsnämnden).
ÖVRIGA FRÅGOR
Använd med fördel e-mail: kundservice(at)wydesweden.se Mejlen besvaras kontinuerligt under dagen och kvällen (Även på helger). Säljare hänvisas till mejlkontakt.